Monday, April 14, 2008

Two Poems

Well in my French class, my professor assigned the class to write poems, in french. At first I wasn't to thrilled about the whole thing. However, I did finish the assignment and I'm happy with what I wrote. It was really hard for me to write just anything so I had to write what I was feeling at the time. Here they are, and I like them. They aren't amazing or anything but they are all I got.

J'attends toi

Je fais la lessive
Je fais les courses
J'attends toi


Je fais une promenade
Je fais la sieste
J'attends toi

Sur la rue
Où chez moi
J'attends toi


Dans trois jours ou
La semaine prochaine
J'attends toi


J'attends toi


Dans sa tête

Tout est dans sa tête
Elle voit seulement gris
Sa vie dans noire
Tout est dans sa tête


Elle dit bonjour
Elle dit bonsoir
Tout est dans sa tête
Elle vois de la couleur


Obscurité d’un jour
Est-ce que c’est un mirage
Ou un livre d’image
Sa vie sans couleur


Tout est dans sa tête
Elle trouve du bonheur
Demeurer tristement
Tout est dans sa tête

No comments: